Samtal från Försäkringskassan

Fick precis ett samtal från en kvinna på Försäkringskassan.
Hon hade lite frågor om dom papper jag skickat in för min sjukskrivning.
Jag hade tydligen inte ändrat min inkomst hos dom sedan -97, som tur är så
har ju min lön stigit en del sedan dess.
Nu ville hon veta hur jag hade räknat ut årsinkomsten, naturligtvis hade jag
gjort som man gjorde förr i tiden och det var ju inte rätt numera.
Vi kom i alla fall överens om en summa och även om antalet arbetsdagar/år,
där skrev jag som det stod tidigare och den uppgiften var ju från den glada
tiden när jag hade glädjen att få jobba på lördagar också bakom luckan.

Vi avslutade samtalet under samförstånd så nu hoppas jag bara att det dyker
upp lite pengar på kontot så småningom också.

Kommentarer
Postat av: anne

Jaha. Ska man anmäla ändrad inkomst dit? Jag har inte varit sjuk på år och dag och numera kan jag inte vab:a heller...

2009-05-30 @ 21:22:44
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0