Bloggintervju

Vilken dag!
Vaknade redan kl 8 och trodde inte mina ögon när jag såg att klockan inte var mer.
Hade bara hunnit vara vaken några minuter när L-P ringde, vet inte om han kände på
sig att jag redan var vaken eller om han tyckte att det var dags för mig att vakna upp
ur min Törnrosasömn.
Har det med åldern att göra att jag inte har samma ro som tidigare att bara ligga i
solen och njuta? Blir otroligt rastlös och far upp och ner som en tok, men det blev
till slut lite sol på min bleka kropp. Jag får väl jobba hårt på solbrännan den sista
tiden jag är hemma nu, vore ju kul att komma tillbaka med bruna ben i alla fall.
Som det är nu så stoppar jag nästan trafiken när jag kommer och går, folk blir ju
bländade av min vita lekamen.

Jag tog mig in till stan på eftermiddagen för att träffa Johan, Linda och dom två tjejerna
som ska skriva B-uppsats inom medie och kommunikationsvetenskap. Dom hade
tidigare träffat en annan fokusgrupp som dom så fint kallade oss, den gruppen
hade inte själva någon erfarenhet av att blogga och visste väl över huvud taget inte så
mycket om bloggar. Nu ville tjejerna prata med några bloggare och valet var ju ganska
så självklart, eller hur? Det kunde ju inte bli några andra än vi tre.
Linda känner jag ju sedan tidigare men vi har inte setts på hur många år som helst,
antagligen inte sedan hon slutade grundskolan eller så. Numera så har hon den
STÖRSTA bloggen i Uppsala, det ska bli spännande att följa den efter att ha hört
allt vi pratade om idag.
Johan känner jag ju egentligen inte, mer än från blogg och FB, så det var kul att få
träffa honom.

Tjejerna hade ett gäng frågor som vi fick diskutera kring, emellanåt blev det ett väldigt
surrande. Det var väl kanske inte alltid direkt svar på frågorna som vi hade, men dom
verkade ganska nöjda när vi var klara i alla fall.
Nu skulle dom hem och jobba för fullt för att få fram något av det vi sagt, uppsatsen
ska tydligen vara klar på fredag.
Det är bara att önska Linda och Linn lycka till!

Efter det mötet hämtade L-P upp mig och vi åkte hem till mina föräldrar för att vara
IT-support, igen.

*     *     *     *     *     *     *     *     *     *     *     *     *     *     *     *     *     *     *     *     *     *     *     *

Klokt beslut av Uppsalas fullmäktige idag, klart vi ska ha flyg på Ärna.

Kommentarer
Postat av: Håkan

Hej!

Du kanske undrar vad den här Sundsvallskillen gör,på din blogg!?



Inget annat än läser den och ler ibland över dina trevliga inlägg, om allt möjligt.

Hur jag kom hit!

Surfade runt i innebandyvärlden och hamnade som av en händelse i Monas blogg.



Gör alltid en snabbkoll,när jobbdatorn startat upp efter nattens dvala.



Hälsningar Håkan



2009-05-26 @ 08:55:36
Postat av: Mona

Håkan

Du är så välkommen hit.

Trevligt om jag kan bjuda på ett leende på morgonen, det är väl en bra start på dagen?

2009-05-26 @ 10:02:10
URL: http://monaspusselbit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0