Besvärliga människor

Jag har varit på en föreläsning i kväll, en föreläsning med Morgan Alling och
Lennart Lindeén som heter "Besvärliga människor".
Det var mina gamla kollegor på Support som hade en biljett över och frågade
om jag hade lust att hänga med. Och en kväll med Morgan Alling är ju inte fel.
Många skratt, igenkännade och lite eftertanke.

*     *

På tal om besvärliga människor, man kan tydligen mäta och se hur elak man är.
Det vete katten om jag vill göra, jag kanske är mycket elakare än jag tror att
jag är. Eller så kommer jag på att jag är ju inte ett dugg elak.
Vad tror ni?

I morse så kände jag att jag hade kunnat bli riktigt elak, men jag valde att
stoppa in öronproppar i stället för att gå och proppa killen som satt med oljud
som hördes över hela tågvagnen.
Folk får lyssna på vad dom vill, bara dom inte tvingar mig att lyssna.
Jag var på väg att gå fram och be honom dämpa sig när jag såg makens blick
som sa att jag skulle sitta still.
Kanske lika så bra det....



Kommentarer
Postat av: Alexandra Ringbom

Stötta mig i kampen mot mobbingen i bloggvärlden. Läs min blogg för mer information.

2009-11-10 @ 13:16:41
URL: http://alexandraringbom.blogspot.com
Postat av: Anna

Vad skönt att det finns öronproppar. Brukar själv ta till öronproppar när jag stör mig på folk som stör en på tåget eller andra ställen. Så skönt att bara kunna plugga in öronpropparna och slippa höra.

2009-11-11 @ 18:30:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0