Surkärring

Jag undrar vad han kallade mig, killen som blev tvungen att plocka bort
sina väskor från sätet på tåget så att jag kunde sitta. Han trodde att han
skulle kunna hålla den platsen till sin flickvän som skulle stiga på längre
fram under resan, men tji fick han. Så funkar det inte riktigt när tåget är
fullt och folk får stå.
Jag riktigt såg hur han satt där och försökte komma på saker att kalla mig,
men det bjuder jag på.

*     *

Jag läste att flyktingbarnen flyttat in i Vellinge.
Hoppas att dom får vara i fred och komma till ro där, hur det nu ska gå till
bland dessa inskränkta skåningar. Det finns ju som tur är inte bara rasister
där nere, hoppas dom "goda" kliver fram och hjälper barnen.
I AB finns det idag en intressant debattartikel av Hanif Bali som själv var ett
ett av dessa ensamkommande flyktingbarn.

*     *

Har bakat massor med kokoskakor i kväll, ett beställningsjobb.
 


I morgon ska vår prinsessa döpas och det kommer massor med gäster.
Mormor har bakat och det har köpts både smörgåstårtor och vanliga tårtor
så det kommer att bli ett riktigt kalas.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0