Bullar och godis

Vad är det för dag?
Jo, det är ju Kanelbullens dag.
Jag borde ju ha firat detta genom att baka lite bullar, det var otroligt
länge sedan jag gjorde det.
Jag tycker ju att det är kul, när jag väl kommer igång och jag gör ju
faktiskt jättegoda bullar. Kompisarnas son brukade säga att jag gjorde
godaste bullarna. Så sant, så sant.
Nu fick det bli lite köpebullar i stället, det duger ju det också.



Vi var ut till Coop och handlade och stannade till vid ÖB på vägen hem.
Rätt vad det var så hörde jag det, någon som ropade på mig.
- Mona, kom! Här är jag! Kom!
Jag gick där bland hyllorna och så plötsligt var han bara där.
- Kom Mona, jag har väntat på dig! sa han och visade vad han hade
att erbjuda.
Han är inte snäll, den där Karamellkungen, stå där och locka med
smågodis för 39.90.

Om jag handlade? Det kan du hoppa upp och sätta dig på att jag gjorde.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0