Svin, igen

Ja, jag vet att jag tjatar om det här med svininfluensan men det är ju aktuellt.
Det är som vanligt, man läser i tidningarna att när man får symptom ska man
ta kontakt med sin läkare och bli undersökt. Det gäller ju inte bara nu utan så
säger man alltid oavsett vad det gäller för sjukdomar som är på tapeten.
Men det är ju inte så lätt som det låter, eller hur?
Hur kommer man i kontakt med en läkare?
Här där jag bor brukar det vara snudd på omöjligt att få en läkartid, man blir
bortsållad redan av den som svarar på vårdcentralen. Tydligen så är det den
personen som bestämmer hur sjuk någon är, om den behöver få träffa en
läkare.
Jag blev faktiskt jätteförvånad senaste gången jag ringde och faktiskt fick
komma på ett besök, det tillhör inte vanligheterna.
Jag tror att om man inte är en "stamgäst" på vårdcentralen utan bara ber om
hjälp när man är riktigt sjuk, så får man vänta. Ring igen om det inte blir
bättre, brukar vara det stående svaret.
Men hur gör man då om man vill komma till läkare?
Tydligen hjälper det inte att åka in till akuten, det går att bli hemskickad
därifrån också även om man knappt är kontaktbar.

Naturligtvis är det inte lätt för personalen som ska sitta som ett filter mellan
oss och läkarna, men ibland verkar det som att nätet är för finmaskigt.



För oss som velar om vi ska ta vaccinet eller inte så är det lite jobbigt med
all motstridig information. Nu läser jag att i Schweiz stoppar man vaccineringen
av gravida, barn under 18 år och vuxna över 60 år och det gäller samma
vaccin som vi använder här i Sverige.
Sverige är tydligen ett av dom europeiska länder som drabbats hårdast av
smittan, och det kommer att bli värre. 80 000 är tydligen bara början.

Men vet ni, jag vet ingen som har drabbats.
Det känns konstigt att så många är sjuka, men att jag inte vet någon som
har drabbats ännu. Jag har hört att man på någon avdelning på jobbet tror
sig ha några sjuka, men man vet väl inte om det är den här influensan eller
något annat.

*     *

Huset har varit fullt ett tag nu, i natt sov båda tjejerna och hunden här.
Mysigt att ha dom hemma, mysigt att sitta och prata med dom på kvällen.
Igår såg vi en bra film, "Patrik 1,5", den var faktiskt mycket bättre än
jag hade räknat med. Jag trodde att den skulle vara lite tramsig men den
var känslosam och riktigt bra.

I kväll är det dags för ett danspass på Pub 19 igen, brollan spelar med
sitt eget band GBB. Funk och gitarronani, gillar ni sånt så kom och dansa.



Kommentarer
Postat av: Red

6000 döda (world widw) i influensan mot 0 konstaterat avlidna pga vaccinet säger i alla fall mig något.

2009-10-31 @ 21:54:04
URL: http://byabladet.wordpress.com/
Postat av: Mike

trorusaterrorattackeratsig_sjalv" rel="nofollow">http://www.tv4.se/1.1306672/2009/11/01/sanningsrorelsentrorusaterrorattackeratsig_sjalv



Och som svar på professorns smutskastning.



http://www.youtube.com/watch?v=SfzkI6mefG0



Vi vet att ni politiker ljuger både höger och vänster vi kan även se när ni ljuger.



Fortsätt utmåla missnöjesyttringarna i samhället som terroristdåd.



Folket börjar vakna och bli medvetna.



Vi ser igenom lögnerna.



Och på dessa premisser inför man Fra Lissabonavtalet och annat skit.



Vis er nog vad ni vill göra med dom som ifrågasätter i sverige.



Fängsla dom sanna människorna = Glöm det.



Se vad lögner kan leda till.

Nya hitler = Fängelse utan rättegång , utan bevis

Utan tidgräns för misstanke.

http://www.youtube.com/watch?v=1uuWVHT1WUY



Och dessa kopierar ni och följer i samklang.



Inte undra på att politiker är frimurarpack och deltar i bilderbergmöten där man fastslår att jorden måste avfolkas genom fattigdom krig konstruerade virusar i labb giftiga vacciner med kvicksilver och alumunium påhittade miljöhot om uppvärmning som militären skapar med plan som släpper ut partiklar och Haarp.



Cia ska övervaka bloggare och användare med visable technology Jorra vi ser mycket tydligt vad staten sysslar med..

Mycket trovärdigt när man ska införa hitlerlagar = Cia kriminella knarksmugglare och barnmördare se dokumentären the Mena connection och conspiracy of silence



Det måste ju vara ett hot när folk börjar vakna ett hot mot det monopolsystem man byggt upp när folk inser hur mycket politikerna har ljugit.



Se filmen fall of the republic.



http://vaken.se/modules/smartsection/item.php?itemid=589

2009-11-01 @ 14:36:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0