Hur vet man hur många svin det finns?

Hur kan man veta hur många som är sjuka i svininfluensan?
Det är ju bara dom som blir testade som man kan säga säkert är smittade
och det är ju inte så att alla som är sjuka får gå och testa sig.
Hur vet man då hur många som är sjuka?

Och hur var det där med att riskgrupperna skulle vaccineras först?
Vilken av riskgrupperna hör hockeyspelare och fångar till?
Klart att det finns sådana som ingår i någon av riksgrupperna, men det
låter ju otroligt att alla skulle göra det. Eller hur?
Jag tycker att jag har hört många andra som varit och vaccinerat sig,
men det är väl så att alla dom finns i någon av grupperna.
Ingen av dom jag har pratat med har fått några allvarliga komplikationer
efter, förutom att det för ont i armen eller något sånt.
Men det är ju inte så konstigt att kroppen reagerar, man får ju sjukdomen
insprutad i sig.



Vi svenskar äter tydligen mest godis i världen.
Inte undra på, det är ju bara här det finns gott godis. Eller hur?


Vi lever i ett rike där Karamellkungen regerar.
Vi hade laddat med en stor påse inför helgens anstormning(?) av
dörrknackande barn, men på något underligt sätt så var det helt plötsligt
tomt i den så det fick inhandlas mer idag.
Har vi tur så finns det något kvar när det knackar på dörren.

*     *

Eftersom vi har halvdag på jobbet idag så har jag i stället för att åka lika
länge som jag jobbar suttit hemma vid köksbordet och jobbat.
Det började inte så bra, det tog 2,5 timme för mig att komma så långt att
jag kunde börja jobba. Innan jag kunde koppla upp mig mot jobbet.
Helt underbart när systemet inte klarar av en sådan här dag.



Kommentarer
Postat av: Peter Ingestad

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1762812/gravid-kvinna-sjuk-i-svininfluensan-vardas-med-respirator

2009-10-30 @ 20:38:43
URL: http://kraxpelax.blogspot.com/
Postat av: Red

Det står nu 6000 mot 0 i antal dödsfall p.g.a. svininfluensan respektive vaccinet.

Slutsats?



2009-10-30 @ 21:14:48
URL: http://byabladet.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0