Premiär

Igår var det två premiärer.
Första gången som jag var och tittade på rugby, om man nu bortser
från den matchen som jag var och kollade på för drygt 30 år sedan.
Men jag har för mig att vi inte kollade så mycket på matchen då utan
hade mer fokus på vårt sällskap.
Men nu tittade jag och försökte förstå vad som hände, inte lätt.
Helt plötsligt klappade folk i händerna och jag förstod att något bra
hade hänt, utan att jag hade förstått vad det var.



Till nästa match ska jag försöka ha lärt mig lite mer om vad som
händer på planen, det blir ju liksom roligare att titta då.

Sedan bar det av till nästa premiär, säsongspremiär i SSL.
Storvreta fick en bra start på säsongen genom seger med 8-0 över
Västerås. Matchen började ganska så segt men så brakade det loss
och målen började ramla in.
Kul för Josef Samuelsson, fick göra sitt första mål i SSL, i sin allra
första SSL-match, i sin allra första period!
Västerås kämpade på bra, speciellt Christian Mattsson, och dom gav
inte upp trots att dom låg under med så mycket. Härligt att se att dom
kämpar och sliter trots det och inte går och hänger med huvudet och
slår i backen.

Nästa match är en bortamatch i hemmaarenan, mot Sirius.
Det är ju en match som kan fylla Fyrishov med fler än gårdagens
987 besökare, vi får se om jag kan gå på den.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0