Vad ska man säga?

Är det någon som inte förstår varför den här mannen är skild?

”Viktigast på bilen är fjädringen och däcken.
Viktigast på kvinnan är vrister och skor. Man kan säga att alla egenskaper
på bilen också finns hos kvinnan. Jag behöver kvinnan till det hon är skapt för,
att behaga mannen och vara eftertraktad.
När kvinnan vägrar städa eller stryka mina skjortor är det ett tecken på att
förhållandet börjar ta slut.”
"Jag kan inte förlåta en kvinna som självförvållat blir fet.”

Vad ska man säga?

*     *

Det gäller att vara försiktig med vad man skriver offentligt.
Den här tjejen borde nog ha tänkt igenom sitt inlägg innan hon lade upp
det på bloggen. Man kan inte skriva saker bara för att man vill framstå
som lite ball och förmer än andra, det går inte att såra människor ostraffat
i längden.
Det är klart att man kan skylla på att hon inte är så gammal, men det håller
ju inte riktigt. Hon är ansvarig för det hon skriver och  det går som sagt inte
att såra andra ostraffat i längden.
Det slår tillbaka, förr eller senare.

*     *

Idag fick jag till slut min ansiktsbehandling.
Det var så skönt, förutom när hon plockade ögonbrynen som avslutning på
det hela. Varför unnar man sig inte sådant oftare?
Jag blev dock lite förvånad över att hon inte bad om ursäkt för att hon bokade
av mig i måndags, men det är kanske så att hon tycker att hon har så många
kunder att hon inte behöver några nya.


Kommentarer
Postat av: Loa

Hej! bra blogg du har men jag håller inte med dig på Gittans blogg om att man får skylla sig själv. Jag känner personen i fråga som det handlar om och det är en stor sorg det som hänt. Så otroligt ogenomtänkt av en tjej från Stockholm och ta på sitt samvete att dela ut moralkakor till höger och vänster. Vem är hon att ta beslut om vad som ska bli offentligt eller inte. Bra av dig iaf att visa lite tanke i ämnet trots allt.



Lycka till med bloggen

2009-09-04 @ 22:09:39
Postat av: Mona

Tack!

Jag valde att inte skriva ut vem det handlade om när jag skrev om det i min blogg. Det är naturligtvis mycket tråkigt det som hänt och för en elitidrottare så är det ju inte så genomtänkt att använda droger.

Jag vet inte vad som ligger bakom det hela och jag hoppas att han får den stöttning som han behöver för att komma bort från skiten. Han är en mycket begåvad spelare, det vore synd om vi skulle gå miste om honom inom vår sport.

2009-09-04 @ 22:59:40
URL: http://monaspusselbit.blogg.se/
Postat av: Loa

Jepp, men tycker fortfarande att det är skit att bloggare kommer undan med vad som helst och hänger ut folk till höger (och) eller vänster

2009-09-04 @ 23:38:27
Postat av: Mona

Visst är det så. Som jag skrev i inlägget ovan så får man lov att vara försiktig med vad man skriver, det gäller att kunna stå för det man lägger ut också.

Jag vill inte gärna såra någon som har det jobbigt, jag hoppas att din kompis tar sig genom allt detta.

2009-09-05 @ 00:11:55
URL: http://monaspusselbit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0