" Du skriker tom värre än min fru"

Vad bortskämd man blir av att bo i villa, bortskämd med att slippa höra vad
grannarna håller på med.

 

Nu var det ju inget sånt jag hörde, utan en människa som höll på och spolade
och spolade och spolade och spolade vatten i badkaret vid midnatt.
Undrar hur mycket vatten det där badkaret rymmer?
Dom spolade för fullt hur länge som helst i alla fall, och det lät som att jag
skulle ha suttit i det där badkaret.

*     *
Vi hamnade på Freeport Outlet i Kungsbacka idag, på väg till Varberg.
Jag vet inte hur många gånger vi har varit där, men jag åker därifrån lika
besviken varenda gång. Jag hittar aldrig något som jag vill ha där.
Den här gången var några kaffemuggar det enda vi fick med oss.



Så var det dags för dagens höjdpunkt, andra semifinalmatchen mot Warberg.
Vi slets mellan hopp och förtvivlan under matchen, eller riktigt så illa var det
väl aldrig. Men visst var det nervöst ända tills Dan satte den avgörande bollen.
Så tyst det då blev i Sparbankshallen, dom 2200 som fanns på läktarna var ju
inte helt nöjda med att matchen slutade som det gjorde.

Lapp på luckan sa man, men det såg ut precis som på Fyrishov.
Tomma stolar bland sponsorplatserna, tråkigt om någon blivit utan biljett
och sedan får se tomma platser på TV.

Henke Stenberg åker ut 2+10 för osportsligt uppträdande, så onödigt.
Väx upp Henke!
Att han är ung är ingen ursäkt, spelar man i SSL ska man kunna sköta sig.
Vi har ju ingen nytta av honom i utvisningsbåset, det är på planen han ska
vara och fortsätta att skämma bort oss med att göra mål.

*     *

Under matchen satt det en äldre man framför oss.
När det hela var över vänder han sig om och gratulerar oss till segern.
Så säger han: "Du skriker tom värre än min fru".

L-P påstår att jag skrek så det ekade där inne, men så vill han ju gärna
överdriva saker när han kan också.
Inte hörde ni väl mig på TV:n? Jag tänkte väl det.
Jag satt ju för sjutton gubbar på översta raden så det jag skrek hördes
ju knappt ner på planen.

*     *

Hungriga for vi in till Göteborg igen, middagen intogs på La Sombrita på
Linnégatan eftersom L-P ville ha tapas.
Efter det träffade vi Rune, vi fick en trevlig pratstund över en öl.

*     *

Dags att krypa ner i den lånade sängen.
Nu på lördagen hoppas jag på att få snusa på ett par bebisar.



Kommentarer
Postat av: Ida - Simply the best,fuck the rest

Jag hann bara se 2 minuter av matchen,när åkte Henke på utvisningen? Coach Forsman får ta han barskt i örat och ha samtal med honom om hur man beter sig på planen...

2010-04-03 @ 12:35:49
URL: http://idaeekarlsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0