Otur när hon tänker?

Idag skulle jag göra något som jag funderat på länge men inte fått tummen ur för
att göra. Full av förväntan gick jag iväg och besviken fick jag åka hem igen.
Ja ja, det får bli ett nytt försök vid något bättre tillfälle.

*     *

Hur hjälper man sitt lag genom att bete sig illa?
Som jag ser det så är man ingen riktig supporter om man beter sig illa och skadar
klubbens anseende, då stjälper man i stället för hjälper.
En riktig supporter lägger sin energi på att älska sitt lag och ge det energi under
matcherna och inte på att hata motståndarna eller bete sig illa.

     
      Foto: Jesper Mattsson

Har Anna Anka alla besticken i lådan eller har hon bara otur när hon tänker?

"Jag är väldigt besviken att han gör sådana här uttalanden när han har fått komma
till USA och träffa den största svenska stjärnan Sverige någonsin har haft och
någonsin kommer att ha, säger Anna Anka."

Seriöst, är det verkligen hon ser på sig själv?

*     *

Akademiska sjukhuset klarar vårdgarantin och får del av regeringens köpengar.
Det betyder att minst 80% av patienterna erbjudits besökstid eller operation inom
90 dagar. Det betyder också att 20 personer av 100 inte fått erbjudandet, eller hur?
Förra året fick jag åberopa vårdgarantin två gånger, först för att få mitt läkarbesök
och sedan för att få en operation. Det känns ju inte helt ok att man själv ska behöva
"bråka" för att få något som det finns en garanti på att man ska få.

*     *

Medans jag skriver detta så fylls det på med mer och mer snö utanför mitt fönster.
Jag vet att det är så här i april, en dag vårvärme och nästa snöyra, men jag avskyr
att det ska behöva vara så.
Nu vill jag bara ha sol och värme, inget annat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0