Så är det över

Så är julfirandet väl över för den här gången och jag insåg till min fasa alldeles nyss att jag har ju inte knäppt några bilder. Inga bilder från första julen med båda barnbarnen, inte utan att jag blev lite ledsen när jag insåg det. Jag får hoppas att prinsens mamma knäppte lite bilder.
Väldigt ledsen blev jag när alla barnen åkte hem från oss igår, ledsen och trött.
Jag gick i säng och sedan låg jag där i 14 timmar, innan jag släpade mig upp.

Ensam hemma och ledig, vad gör jag då?
Jo, jag kopplar upp mig mot jobbet och jobbar en stund.
Varför det? Ja, det kan man ju fråga sig.



Nu har Storvreta-cupen startat!

"Storvretacupen startade 1994 och har stadigt ökat i popularitet och därmed i antalet anmälda lag. Förra året deltog 560 lag i 20 olika klasser från 10 år och upp till 20 år. Cupen är fördelad över tre perioder där de äldsta lagen spelar i första omgången mellan den 27-29/12 2010 och de yngre lagen spelar i period två som äger rum den 4-6/1 och de allra yngsta i den tredje perioden som startar den 6/1 och avslutas den 8/1 2011."

Tänk så mycket vi har jobbat på cupen under åren, det är många timmar som alla föräldrar och ungdomar i Storvreta lägger ner på detta ska kunna genomföras. Det spelas innebandy på 16 planer runt om i Uppsala, och det ska finnas folk som jobbar i alla hallarna. Det ska finnas folk som jobbar med incheckning, information, kiosker, städning, hjälp i skolorna under hela dygnet mm mm.
När dom yngre lagen spelar så är det nästan fler föräldrar med än spelare, när dom äldsta spelar är det lite glesare på läktarna men då kan man i stället få se riktigt bra innebandy. Det är många elitspelare som är med i dom äldsta klasserna, tex i Storvretas HJ20-lag finns det sju A-lagsspelare.

Vi får se om jag tar mig till någon av hallarna i morgon och tittar lite, eftersom jag har tänkt åka och jobba på onsdag så missar jag finalerna i dom äldsta grupperna i år.

*     *

I morgon får jag försöka ta mig i kragen och åka för att lämna blod.
En jultradition vi har, en julklapp till någon som är i behov av att få nytt blod.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0