Såja

VM-final i morgon, dags att plocka hem bucklan igen!


Foto: Peter Bohlin

Semifinalen slutade onödigt spännande, men min favorit Mattias Samuelsson blev till slut Sveriges frälsare. Han och Parik Jansson som gjorde en kanonmatch i mål får stå som dagens hjältar.
I morgon ska vi bort på traditionellt glögg och gröt-mingel, inbjudna att komma från kl 16. Eftersom VM-finalen börjar kl 15 så ställer ju det till lite problem, jag tror helt enkelt att vi kommer vara så otroligt ofina att vi med raska steg tar oss dit redan i första pausen. Tur att det är ett innebandyintresserat värdpar, dom kommer nog förlåta oss och har överseende även om vi kommer för tidigt.
Det kommer att bli ett grymt tryck där i arenan, det hade varit sjukt kul att vara där.
Jag tror ju att det skulle vara lite svårare att överrösta alla finnarna än det var att höras över 2000 Warberg-supporters i Varberg under SM-semifinalen i våras, men det skulle inte hindra mig att försöka i alla fall.
Här är en annan hjälte i landslaget, landslagets och Storvretas Jörgen Karlsson.

*     *

Jag jobbade från köksbordet idag, inte det bästa när man har så här mycket att göra. Men eftersom det skulle komma en kille och laga diskmaskinen så hade jag inget val, jag fick sitta här i min ensamhet hela dagen. Utan någon som talar om när det är dags att fika och äta.

*     *

Vi var och hämtade hem håriga killen idag, men han stannar bara till i morgon. Vi får gosa mer med honom nästa helg i stället.

På tal om nästa helg, är det några som ska till Hovet och titta på AIK-Storvreta?
Det vore ju kul om vi kunde skaffa biljetter i närheten av varandra i så fall, så vi kan hjälpas åt att heja fram killarna till seger.




Kommentarer
Postat av: Ingrid

Nu får vi hålla alla tummar vi har.

2010-12-11 @ 00:51:08
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0