Söndagsmys

Vaknade i morse av att jag hade håriga killen under täcket.
Han låg och sov så skönt och tyckte inte alls att det var dags att vakna.
Det har varit så mysigt att ha honom här hemma ett par dagar, nu behöver jag inte vänta så länge till nästa gång för han kommer tillbaka redan till jul.

*     *

Det har varit en vilsam dag, denna söndag.
Jag sov hyfsat länge och sedan har jag gått här hemma och lallat under dagen, fick på mig kläder och gick ut med hunden vid tre-tiden. Det snöade för fullt och Elliott och jag var inte riktigt överens om den här promenaden, jag hade tänkt att vi skulle på en hyfsat lång promenad men Elliott ville hellre gå in i värmen igen ganska så snabbt. Det är klart att det är inte kul att vara ute i den här snön för någon som har snö upp till magen på dom oplogade gångvägarna.



Vår fina prinsessa kom till oss och åt middag och tittade på EM-finalen i handboll.
Eller hon tittade väl inte så mycket, hon hade fullt sjå att bädda med dockan i docksängen.
Hon pratar och hon pratar, det skulle vara kul att veta om vad. Och hon skrattar så gott när hon busar med hunden, det är så härligt att höra.

*     *

Sista jobbdagarna innan jul och det känns helt kaotiskt.
Jag har semester veckan mellan jul och nyår, men som det känns nu får jag nog lov att jobba någon av dagarna i alla fall.
Det är mycket som ska hända direkt efter helgerna så jag vill känna att jag har koll på allt.
Och det skulle vara kul att jag har koll på allt till julen, men tyvärr så fattas det ännu någon julklapp.
Undrar när jag ska hinna ut och få fatt på den?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0