Tur som en tokig

Idag fick tåget stopp någonstans på vägen mellan Upplands Väsby och Storvreta, minns inte riktigt var. Jag hörde bara i högtalarna att "vi fick ett tekniskt problem, men kommer strax att köra vidare". Kors i taket, men alldeles efter det meddelandet började vi rulla igen och allt var frid och fröjd.
Strax efter kl 17.30 rullar vi fram mot stationen i Storvreta, men vi stannar igen och rösten i högtalarna återkommer: "Ni får vänta lite, jag måste stänga av dörrarna bak eftersom vi hänger utanför plattformen".
Det bakre tågsetet, där jag naturligtvis satt längst bak, hade mycket riktigt inte kommit in mer än med första dörren på perrongen så vi som satt i bak fick trava genom hela tåget för att kunna kliva av. Medans vi går återkommer rösten i högtalaren: "Det är stopp vid Salsta som beräknas vara klart till kl 19 ungefär, så vi blir stående här en stund".



Gissa om jag var glad att min resa var över.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0