Fickpingis?

Jag tor att jag inte hörde riktigt vad jag själv sa igår.
Jag sa att idag skulle jag ha riktig semester, men riktigt så blev det ju inte eftersom jag satt och jobbade hela eftermiddagen i stället. Ett avbrott för att fika med prinsessan blev det, men annars så var det bara en massa jobb.
Jag hoppas att jag kan ta tillbaka all tiden jag jobbat den här veckan under nästa vecka i stället, det skulle vara skönt.

Vi tog en sväng in till Fyrishov på kvällen för att se Sirius - Balrog.
När det efter första perioden stod 1-5 och Sirius var helt utspelade så satt jag faktiskt och funderade över om vi inte hade kunnat göra något annat kul i stället. Men så spottade Sirius i nävarna och började spela innebandy, vilket resulterade i SD-vinst med 8-7.

Efter matchen åkte vi och hämtade håriga killen, han ska fira nyår med oss.
Jag hoppas att han klarar alla smällare och raketer lika bra i år som han gjorde förra året.



"Man står inte med händerna i fickorna"

Det säger Niklas Wikegård med anledning av att han såg assisterande förbundskaptenen för småkronorna stå med händerna i fickorna under matchen i kväll.
Får jag säga vad jag tycker så är det ju förbannat mycket bättre om dom har händerna i fickorna och låter bli att idissla tuggummi som ju verkar vara ett krav för att bli hockeytränare.
Nu ska jag väl i ärlighetens namn säga att jag inte har tittat så mycket på matcherna så att jag vet om just dom här tränarna idisslar eller om dom är undantaget som bekräftar regeln.
Så, kör hellre ner händerna i fickorna när ni blir nervösa än tugga käkarna ur led.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0