Tågelände och straffrabatt

Tänk jag kom hyfsat i tid till jobbet i morse, det hade jag inte vågat hoppas på nu
med det kaos som råder i tågtrafiken.
Upptåget gick med reducerad hastighet men vi kom fram till Upplands Väsby i tid för
att hinna med pendeltåget efter det vi brukar ta. Om det hade gått i tid hade ju allt 
varit frid och fröjd, nu blev vi ännu lite senare men vi kom ju fram till jobbet i alla fall.
Redan på förmiddagen började jag oroa mig för hur det skulle gå att åka hem, så då
tiggde jag till mig bilskjuts hem. Sedan kunde jag ju fullständigt strunta i om tågen
gick eller inte, skönt.

*     *

Kul med iPhone, nu kunde jag ju kolla lite på hockeyn på tåget.

*     *

Warberg hade ingen kul dag igår, först förlorar dom matchen mot Dalen och så blir
tåget som dom ska åka hem från Umeå med inställt. Det fick bli en natt på hotell
och så bussresa hem under måndagen.

Pixbo lyckades inte ta sig upp till Solna så söndagens match mot AIK blev inställd.
Det var ju bra för Patrik Edgren, det innebär ju att han får "rabatt" på sin avstängning.

DG 09/10-29
Patrik Edgren, AIK IBF
Avstängd från tävling och uppvisning gällande all innebandy administrerad och
sanktionerad av SIBF fr.o.m. 2010-02-18 t.o.m. 2010-02-27
Enligt RF:s stadgar 14 kap 2 § p 8

Vore det inte bättre att ange antal matcher i domen än en tidsperiod?
Som det är nu så får ju Edgren strafflindring pga att matchen blir flyttad till ett
annat datum.

*     *

Men snälla människa.....

"Jag pratade med min son om vad kan man ge en femtonåring...det är en sådan
enormt komplex situation...Vi går omkring och tror att de inte har kläder eller är
moderna, det är de ju...Vi fick godkänt på att det går jättebra att ge en parfym"

Till en annan femtonåring i en annan situation hade det säkert varit kanon.
Men just där och då så hade nog en annan present passat bättre, Carola.





Kommentarer
Postat av: Ingrid

Innebandy och SJ... har du läst min blogg?. Man kan ju inte rå över vädret men en hemsida... sjukt dåligt av SJ.

2010-02-23 @ 12:45:10
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0