Sjukt bra, Sirius!

Jag var sugen på att åka in till Fyrishov nu i kväll för att se Sirius-AIK,
en match som jag var säker skulle sluta med bortaseger.
Ett signalfel gjorde att hemresan tog extra tid, så det fick bli en snabb färd genom
byn för att hinna se matchen från start på TV.
Gissa om jag surade när jag insåg vad som var på väg att hända i Fyrishov.
Jag ville ju vara där för att se detta, ville se det med mina egna ögon.
Sirius spöar AIK med 5-1, sjukt bra gjort.
Nu kommer ju alla AIK-människor prata om att dom hade så många borta, men
det förtar inte Sirius insats.
Sjukt bra gjort!!

En AIK:are gör aldrig något fel. Och om dom skulle göra något fel så är det i alla fall
inte deras fel att det blir fel, utan det är någon annans fel.
Eller hur?
Visst blev Edgren säkert provocerad, men att svinga klubban i huvudet på någon så
avsiktligt kan inte anses vara OK.

*     *

Det här lät ju ganska så bra, ett tag i alla fall.
Plasta in tarmen och gå ner 19% i vikt, det vore ju inte så tokigt.
Men så läste jag lite mer....
Ett 60 cm långt platrör förs in via munnen och nere i tunntarmen vecklar plasten ut sig
och sätts fast med små titanhakar.
Första veckan är man illamående och kräks och vissa kunde inte fullfölja behandlingen
pga ihållande smärta eller att plasten lossnade.
Låter det som något jag vill vara med om? Skulle inte tro det.

*     *

Farligt att blogga om sin arbetsgivare, i alla fall om man inte har något gott att säga.


*     *

Skönt att vara hemma igen.



Kommentarer
Postat av: PJ

Vems fel tyckte jag att det var för en vecka sedan i TV4 Sport? Ett självmål som en AIK:are tog på sig alldeles själv. ; ) Det du... Jag gör så gott jag kan för att få folk att förstå att vi bara är människor vi med ...

2010-01-19 @ 00:14:58
URL: http://www.patrikjansson.wordpress.com
Postat av: Mona

Patrik!

Jag tror du är undantaget som bekräftar regeln.

Men det beror nog på att du är fostrad i Sirius och Storvreta :o)

2010-01-19 @ 05:32:10
URL: http://monaspusselbit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0