Vitt och vackert

Vaknade av att makens jobbtelefon ringde, min har som tur är varit tyst.
Nu har han, som också har semester, hållit på i några timmar med något problem
som dykt upp någonstans.
Vi får väl se om jag kan hålla mig från att kika in på min jobbmail, gör jag det så
lär jag väl bli sittande en stund jag också. Så blev det på nyårsdagen, jag öppnade
upp jobbmailen och vips så var någon timme borta.
Men det var iofs bra, det var enklare att jag fixade dom sakerna än att någon annan
som inte är van ska försöka få till det.
Jag får försöka hålla mig till i morgon, då tänker jag nog försöka beta av lite av det
jag har ligger för åtgärd efter nyår.

*     *

-11,5 på termometern och en vacker vinterdag utanför.
Massor med snö, det är så vackert när solen skiner och jag ser det genom fönstret.
Vintern är inte min årstid, men sådana här dagar gör att jag kan stå ut.
 
       

       

Idag ska jag äntligen ta mig till stan och få mitt försvunna guldhalsband värderat.
Jag måste få ett intyg från en guldsmed, ett intyg som jag ska skicka in till
försäkringsbolaget så jag kan få ersättning och äntligen ha möjlighet att köpa mig
ett nytt halsband.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0