Äntligen!

Killarna fortsatte med garagetaket idag, men jag höll mig inomhus och försökte röja upp lite innan våra vänner från Göteborg kommer på besök. Bra med övernattande gäster ibland, då måste man ju se till att röja på lite fler ställen än vad man gör vid snabbstäden annars.

Men jag hade inte tid att hålla på och städa och sånt så länge, jag skulle ju köra gammelbilen till Karolinska och lämna den till lillprinsens mamma och pappa så dom har något att åka i.
Nu fick jag så äntligen träffa den lilla trollungen!
En bestämd liten charmör som tog mormors hjärta direkt.
Han tittade mig i ögonen och sa att vi ska bara se till att operera klart allting och se till att få bort alla slangar och trådar som sitter överallt, sedan kommer det här bli så bra.



Jag kunde ju naturligtvis inte hålla mig från att köpa med mig något, den här gången blev det en söt nattlampa med Barbapapa.
Den kan hålla lillprinsen sällskap när han tycker att det blir tråkigt att sova sedan.

*     *

När jag sedan hade tagit mig hem med tåget så hade killarna jobbat klart med taket och våra gäster hade anlänt. Det blev en grillmiddag och en lång trevlig kväll ute på altanen.
I morgon ska det tydligen golfas, det betyder att jag kan ligga här hemma i lugn och ro och njuta av ensamheten. Hoppas få göra det i hängmattan i solen, annars så känns det som att det är helt ok att hålla mig i soffan med en bok också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0