Så jädrans kul!

Alla ni som väljer att resa bort eller låtsas som att ni inte fyller jämnt,
vi vet inte vad ni går miste om!

Det är så otroligt roligt att få samla släkt och vänner vid ett sådant tillfälle.
Klart att det kostar en slant, men en fest vart tionde år måste jag väl ha råd med?
Dom här dagarna har betytt så mycket för mig, gjort mig så varm i hjärtat.

Tack alla som varit med och uppvaktat mig på alla möjliga vis!


En mycket svettig jubilar öppnar presenter

Naturligtvis skulle jag ju ha min fest på årets varmaste dag.
Vi sprang som tättingar fram och tillbaka till kvartersgården under dagen och bar dit massor med saker. Det skulle ställas upp bord och dukas, det var hur många saker som helst som skulle fixas. Jag tyckte att det skulle väl gå bra, vi skulle ju inte börja förrän kl 16, jag skulle ha gott om tid att göra mig själv i ordning också.
Eller hur!
När dom första gästerna anlände stod jag i underkläderna hemma och försökte få på mig ett par ögon. Det där lockiga håret som jag hade tänkt att jag skulle glida runt i det var inte att tänka på, det var bara att rusa iväg och hoppas att håret inte spretade allt för mycket åt alla håll och kanter.
Sedan var det bastubad för hela slanten, det blev så varmt direkt inne lokalen så svetten rann om mig. Inte så där helt fräscht kan jag tala om. Men det var ju bara att hålla god min och låtsas som det regnade, inte lätt med nästan 60 personer i rummet kan jag tala om.

Marc spelade några låtar, det gjorde mig jätteglad.
Till slut hamnade vi ute och fick slåss med myggen, det gick inte att vara kvar inne. Så någon dans var inte att tänka på, man dansar ju inte gärna i en bastu. Trötta och glada tömde vi lokalen på resterna och gick hem efter en mycket lyckad kväll.

Tack Lars-Peter och alla barnen för att ni jobbade och slet medans jag bara njöt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0