Inte en droppe regn på flera dar....

Jag blev riktigt glad när jag hörde att det var regn på väg, men jag ropade tydligen hej för tidigt. Nu säger man att regnet tyvärr inte kommer att passera oss, som vi hade hoppats på. Vi har djupa sprickor i det som brukar vara en gräsmatta, vi skulle verkligen behöva ett störtregn. Sedan får ju gärna solen komma tillbaka, bara den släpper fram lite regn först.

*     *

Att sitta inlåst på ett tåg, det fick jag ju erfarenhet av för ett par veckor sedan.
Vi hade ju "tur" och blev utsläppta efter ca 1,5 timme, sådan tur hade inte passagerarna på det X2000 som blev stående i sex timmar i hettan idag. Så otroligt vidrigt det måste vara att sitta där och inte veta hur lång tid det ska ta, att sitta i ett stekhett tåg utan syre. Det finns ju regler om hur man får släppa ut folk på spåret, det är ju förståeligt att man inte vill ha folk som är ute och knallar hur som helst. Men det är naturligtvis frustrerande att sitta där och vänta, och vänta, och vänta.....

*     *

Nu ska jag koncentrera mig på Richard Gere en stund


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0