Återvinner, med resten av byn

Idag lånade vi en kärra för att åka till återvinningscentralen och lämna iväg resterna från veckans takaktiviteter och lite annat skräp. Det verkar som att det är där man träffar folk i den här byn, det rullade en strid ström med bilar lastade med all möjlig bråte. Så mycket folk har jag inte sett på samma ställe i byn sedan senaste Storvretadagarna.

Just det, Storvretadagarna.
Det känns allt bra konstigt att vi inte ska ha några sådan mer.
Den här tiden tidigare år har vi ju haft häcken full med planering och genomförande av årets höjdpunkt här i byn. Föreningen avvecklas ju nu eftersom vi inte hittat några som vill driva verksamheten vidare, men jag hoppas att vi så småningom på något vis kan få fart på aktiviteterna igen.
Vi behöver något sånt här i samhället, vi behöver att något kul händer.

*     *

Idag har Elia haft släktinvasion, han har fått träffa moster och morbror för första gången och förhoppningsvis har han fått säga hej till sin kusin prinsessan också.
Jag hoppas kunna åka och träffa honom på måndag, längtar efter det.

*     *

Regnet hänger i luften men jag tror att det blir en sväng in till Lingon i kväll.
Jag vill ju inte gärna missa en spelning med the Sullivans.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0