Tillbaka

Det blev en trevlig midsommarhelg i Gudinge.
Mysigt att ha Maria och Yasin med, det var ju säkert 10 år sedan hon var där senast och Yasin har aldrig varit där tidigare. Det var fint väder utom när gubbarna skulle ut och plocka nät på morgonen. Mörkt och mulet, mycket vind och en motor som krånglade gjorde att det blev ett riktigt trauma. Dom fick åka hem utan att få upp näten och vänta till lite senare för att få in dom stackars fiskarna som förirrat sig in i näten. Skral fångst första morgonen men så i morse blev det i alla fall 14 abborrar och en gädda.
Jag befattar mig varken med att fånga fiskarna eller ta hand om dom, det får andra roa sig med bäst dom vill.

Det är mysigt där ute i Gudinge, vackert vid havet.
Det skulle vara ännu bättre om man slapp alla myggen bara, jag ser ut som jag fått fläcktyfus på benen av alla myggstick jag fått.
Förskräckligt osnyggt!

Det var skönt på landet, men jag måste erkänna att jag får internetabstinens när jag är borta så där. Det klickar i fingrarna efter att få ut och surfa, men tyvärr så funkar inget annat än Telia där ute och det modemet har ju just nu semester nere i Skåne. Det fick bli en snabbtitt ibland på Facebook via iPhonen, lyckas man hitta något ställe där det är uppkoppling gäller det att passa på för uppkopplingen försvinner lika snabbt som den dyker upp.

 

Nu väntar en ny arbetsvecka som inte känns så där värst betungande för min del. Jag åker till Solna som vanligt i morgon och på tisdag jobbar jag hemifrån eftersom IKEA tänker leverera mina soffor någon gång mellan kl 9-15, inte lätt att veta när dom tänker dyka upp. Men chaffören skulle tydligen ha vänligheten att ringa 30 minuter innan han dyker upp i alla fall. Så det är bara att jobba på och vänta tills dom behagar dyka upp.

Så på onsdag ska jag sitta i nya soffan och fundera över allt och ingenting, för att sedan fylla år på torsdagen. På fredagen ska det ordnas inför lördagens kalas, så då får vi full upp.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0