Så kom dom då och lite Hultsfred

Så kom dom då till slut, dom nya sofforna.
Vi jobbade hemma idag så vi kunde ta mot leveransen när den kom, som tur var så slapp vi vänta ända till kl 15 utan dom kom redan vid 9.30-tiden. Jag var ju orolig för att sofforna skulle vara för stora, men det var dom inte. Men helt plötsligt så känns rummet litet igen.
Nu börjar det i alla fall likna något i vardagsrummet, men det saknas fortfarande lite saker innan jag blir i alla fall hyfsat nöjd.



Dålig bild, men ni får en uppfattning i alla fall om hur det ser ut.
Tyvärr så ser ni inte mina fina orkidéer i fönstret heller, jag har flera olika sådana som håller på och blommar om nu.
Så vackra.

*     *

Har du köpt biljett till Hultsfredsfestivalen?

Nej, inte jag heller. Det är väl därför dom tvingas lägga ner.
Tungt att behöva ta beslut om att ställa in bara en vecka innan det hela ska sparka igång. Men kommer inte publiken så finns det ju inget annat att göra, bara 5.000 sålda biljetter kan inte dra runt det maskineriet.
Jag har aldrig varit där och har nog inte tänkt att jag ska dit heller, men det är ändå tråkigt att man måste ta det här steget och sätta sig i konkurs.
Det enda bra med det här är väl att det måste ha en positiv inverkan på hälsan hos merparten av dom ungdomar som hade planerat att åka dit. Nu "slipper" dom att sova i tält och att vara konstant påverkade av någonting under dom dagarna.
Men det är klart, dom dränker kanske sorgerna i stället på hemmaplan nu.

Uppdatering:
Jag fick en kommentar från Peter om att det inte är ALLA ungdomar som är konstant påverkade under Hultsfred. Och naturligtvis är det så, det var bara en överdrift av mig. Ganska korkat av mig egentligen, eftersom jag ju vet att det inte är så. Det är som att säga att ALLA använder droger under reggaefestivalen, och det är ju heller ingen sanning.
Några gör det, och det är helt förkastligt.
Men visst är det ju så att för många är en festivalhelg ett tillfälle att festa till, för många unga är det ett tillfälle att få festa i lugn och ro utan att mamma och pappa har koll på en när man kryper in i tältet.



Kommentarer
Postat av: Linda

Vad fint det blev med nya sofforna! Jag som satt i ditt vardagsrum för några veckor sedan tycker inte att det ser ut som samma rum längre. Kul med nytt!

2010-06-30 @ 08:05:15
Postat av: Mona

Linda

Du är så välkommen att sitta i dom nya sofforna också

2010-06-30 @ 09:38:35
URL: http://monaspusselbit.blogg.se/
Postat av: Peter

Fint med sofforna Mona, angående Hultsfred så tror inte jag att ALLA ungdomar är "konstant" påverkade av någonting. Lite synd att den schablonmässiga bilden finns hos folk.

2010-06-30 @ 12:03:47
URL: http://zerpo.blogg.se/
Postat av: Mona

Peter, det var en liten överdrift av mig.

Naturligtvis är inte alla ungdomar konstant påverkade, lika lite som alla som går på reggaefestivalen röker på.

2010-06-30 @ 12:30:44
URL: http://monaspusselbit.blogg.se/
Postat av: Mallyj

Vill du vara med att tävla om 2st Exklusiva Vinöppnare?

Dessutom alla som deltar kommer att få en gratis trolleribok hemskickad!



Ifall du länkar till min blogg så kommer jag att skicka en gratis trolleribok till dig helt gratis och du är med i en tävling där 2 personer kommer få vars en exklusiv vinöppnare i högsta kvalité!



Länka till: http://www.nattstad.se/mallyj

och sponsorn: http://www.rengoring.com



Skriv sedan i kommentarerna länk till inlägget +din email eller skicka ett mail till [email protected] med adressuppgifter :)

http://www.nattstad.se/Mallyj?id=1017285

2010-06-30 @ 13:33:42
URL: http://www.nattstad.se/mallyj

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0