Pannknack

Har haft ont i huvudet hela dagen, hoppas jag kan sova bort det.
Jag önskar nästan att jag kunde säga att det beror på ett vilt festande igår,
men riktigt så var det ju inte.
En öl fick jag i mig mellan danserna igår, så det är väl snarare vätskebrist
i stället för överdosering som givit mig huvudvärken.



Svärmor var här och hämtade alla vinbären i frysen, det innebär att snart
finns det flaskor att hämta i stan.

*     *

I morgon är det dags för innebandy igen, första semifinalmatchen.
Första matchen av fem möjliga och den går i Fyrishov.
Vad tror ni om att det blir fem matcher och att alla har hemmaseger?
Det innebär att vi skulle stå som finalister efter dom matcherna.
Jag tycker ju att det vore trevligt även om det bara blir tre matcher,
givetvis med samma slutsegrare då, men så enkelt kommer det ju inte
att bli. Det kommer bli tuffa matcher, men antagligen utan boxningsscener
som det kan finnas risk för i den andra semifinalsserien.
Där kommer det nog att smälla på en hel del, Caperio möter ju AIK och
i båda lagen finns det ju spelare som man kan bli rädd för.
Och då menar jag inte rädd på ett sportsligt vis.

*     *

215 miljoner!
Tänk vad man skulle kunna göra med dom pengarna.
Boende, resor, saker, upplevelser för mig och mina nära och kära.
Jag har en känsla av att jag inte skulle vara så sugen på att fortsätta gå
upp före kl 5 varje dag för att ta mig till jobbet, min uppsägning skulle nog
komma in ganska så snabbt till cheferna.
Hade jag dom pengarna så kunde jag ju faktiskt välja själv vad jag skulle
jobba med, gissar att det är ett hårt arbete att försöka använda pengarna.
Ett är då säkert, det är att Storvreta IBK hade fått en del av kakan.
Hade jag 215 miljoner så skulle det innebära ett lyft för klubben, dom kunde
säga upp den sponsoransvarige och se till att hålla mig på gott humör i stället.

Ja ja, man kan väl få fantisera lite. Eller hur?




Glöm inte bort att följa Stafettbloggen  på unt.se.
Det är Mr Innebandy Klas Pettersson som regerar där den här veckan.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0