Äntligen slutspel

Så är semestern slut och allt ska bli som vanligt igen.
Eftersom det inte gick att köpa tågbiljetter någonstans under helgen så får vi
lov att ta bilen i morgon. Vilket ju iofs är skönt så jag ska väl inte klaga.
Konstigt bara att det inte ska gå att köpa kombinationskorten annat än på
vardagar då UL har sina butiker öppna.

 
 Bilden lånad från Jesper Mattsson

I morgon börjar det roliga även för oss, Storvreta spelar första matchen i
kvartsfinalsserien mot Dalen.
Det har tydligen strulat en del med att få till matchdatumen, det känns inte
riktigt proffsigt. Att Fyrishov var bokat i fredags måste ju Storvreta ha vetat
om ett bra tag och om jag fattat allt rätt så hade man onsdagen som plan B.
Detta gillades inte av Dalen, som säger att två av deras spelare inte kan få
ledigt från jobbet.
För mig känns det som en del i psykkriget runt slutspelet, men vad vet jag.

Nu blir det i alla fall match uppe i Umeå i morgon och sedan två matcher på
raken här hemma i Fyrishov, på lördag och måndag.
Vi får hoppas att det är slut på den delen av slutspelet sedan, det låter ju
lagom kul att spela match fyra uppe i Umeå ena dagen och match fem här
i Uppsala dagen efter. Men dom matcherna ska vi inte behöva fundera över
om man ska tro alla förhandstippningar som jag har läst.
Slutspel är slutspel, det är nog bäst att inte ta ut några segrar i förskott.

Jag är lite glad för att det inte blev någon match i onsdags, det hade varit
svårt för mig att se den i luften på väg från Hongkong.

I morgon blir det liverapportering från Umeå via unt.se samtidigt som vi ser
på TV4 Sport hur Warberg ta sin andra seger mot Helsingborg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0