Håkans Bar, tydligen.....

Snö!
Kan någon människa tala om för mig varför det ska behöva snöa igen?
Vad ska det vara bra för? Igår kändes det som att det finns hopp om sol
och värme, men så måste det naturligtvis komma ny snö.

Jycken tyckte att vi skulle gå ut en sväng vid sju-tiden, det tyckte inte jag
men det är ju bara att bita ihop och gå ut.
Sedan försökte jag få gå och lägga mig igen, men det var inte populärt.
Han skenar fram och tillbaka, står och ynkar vid min säng och försöker
smyga upp i den så fort han tror att jag har somnat in.
När jag sedan till slut ger upp och går ur sängen, då tyckte han minsann
att det var läge för honom att vila en stund och lade sig så fint i sin korg
och somnade bums.



Jag har tydligen varit på Håkans Bar, utan att vara riktigt medveten om det.
När vi var i Patong så gjorde vi ju som man gör när man är på semester,
söker föda på olika ställen nästan varje kväll.
En kväll hamnade vi på vad som i efterhand har visat sig vara Håkans Bar.

Programmet hade ju inte startat på TV ännu så jag hade ingen aning om
att det var det stället vi var på förrän jag kom hem.
Varken Håkan eller någon annan av personalen som syns på hemsidan
fanns i alla fall på plats, dom är kanske bara där när det ska filmas.
Själva baren kan jag inte lämna något utlåtande om, vi var som sagt bara
där för att söka föda.
Men om ni ska gå dit, det är nog lika bra att ni äter på något annat ställe
först. För oss i alla fall var maten en besvikelse.

*     *

Hoppas få besök av prinsessan Livia idag.
Hon är så härlig nu, farmors sötnos.


Kommentarer
Postat av: Färjan-Ruth

Håkan är KANON!!!! Kram. Färjan-Ruth

2010-03-22 @ 14:39:05
URL: http://www.boatpastor.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0