Provokationer

Nu blir mina kollegor sjuka på löpande band, det känns som att jag sitter mitt
i en smitthärd. Hoppas jag kan hålla mig på benen, har ingen lust med någon
sjukskrivning.

*     *

Idag blev jag påmind om ett inlägg jag gjorde här i bloggen i januari, temat var
konflikter inom innebandyn.

Matcherna mellan AIK och Falun har ju varit ganska så fulla av konflikter, det
har man tydligt sett i matchprotokollen. Igår verkade det som att man hamnat
på hyfsad nivå i alla fall, och kunde hålla nere antalet utvisningar.

Men så brakar det till efter matchen i stället.
En åskådare fick sig ett slag av en innebandyklubba efter att ha provocerat en
AIK-spelare. Det var tydligen inte första gången dessa två hamnat i bråk.

Jag kan ju förstå att det är svårt att, efter en förlust, ignorera hån och ord som
kastas efter men som ett proffs måste man kunna bortse från det och veta att
det är bara att gå vidare. Att ignorera det som sägs, eftersom det ju bara sägs
för att det ska komma en reaktion.
Ignorera, inte svara eller komma med motangrepp.
Och absolut aldrig ta till våld!

Den här killen visste tydligen precis vilka knappar han skulle trycka på för att få
igång AIK-spelaren, han fick en reaktion precis som han ville.
Och nu kan han gotta sig ännu mer, eftersom han fick en ännu starkare reaktion
än han antagligen räknat med.

Det är ju nästan alltid samma spelare som tappar kontrollen över sig, som beter
sig illa. Det ska bli intressant att höra vad förbundet har att säga om detta.
 
*     *

TV4 Nyheterna sa igår kväll att Storvreta får möta Caperiotäby i semifinalen.
Knepigt att dom kan veta något sånt innan alla kvartsfinalserier är avklarade.
Nu lär det ju inte bli så heller, så det var väl nästan ett dubbelfel.

*     *

Jag fick en sak att fundera på idag.
Ett besked som jag inte riktigt var beredd på, men jag hoppas det ordnar sig.


Kommentarer
Postat av: Lars Andersson

Helt klart har folk svårt att dra slutsatser.Har man sett sekvensen då Edgren SLÅR bort Berggrens klubba 3-4 gånger och funderar lite. Kan man klart och tydligt dra slutsatsen att det är Berggrens blad/klubba man ser i bilden. Alla verkar få det till det de vill å önskar. Om nu diciplingruppen gör ett sådant skriftlift uttalande som de gjort är bara ett tecken på att de saknar kompetens och förmåga att titta på rörliga bilder å dra slutsatser.



”Av filmsekvenser framgår det att Patrik Edgren svingar klubban med full kraft in i IK Sirius IBK:s avbytarbås. Klubban svingas i avbytarbåsets spelares huvudhöjd. Patrik Edgrens svingande med klubban leder till att en spelare i IK Sirius IBK slänger sig bakåt”



Vore det Edgrens blad som syns i bild i trakten av Berggrens ansikte bör det normalt sett följa med skaftet tillbaka. Men det hamnar istället ovanför hans huvud. Nu ska man inte slå bort klubbor heller men jag blir sjukt irriterad på att alla ser det de vill även fast en helt oredigerad film finns till förfogande på nätet.(TV4). Man kanske ska ha den avstängningen för att slå bort en klubba. Diciplingruppen får lära sig att tolka underlag och uttrycka sig bättre på alla håll och kanter.



Pinsamt är bara förnamnet. Helt klart sitter i DG pga kompetens iaf.

2010-03-25 @ 21:56:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0