Att kalasa eller inte, det är frågan

Min födelsedag närmar sig så sakteliga och det är dags att ta beslut.
I år har jag en sådan där födelsedag som slutar med en nolla och då brukar det
ju firas lite mer än alla andra år.
Nu måste jag ta ett beslut om hur mycket den nollan ska firas, och med vilka.

Jag vill gärna ställa till med fest, jag tycker ju att en fest vart tionde år kan man
kosta på sig. Men då dyker det helt plötsligt upp några problem....

Var ska festen hållas?
Vilka ska bjudas?
Vad ska ätas och drickas?

Jag satt här och försökte komma på vilka som var med på förra noll-festen och
inser att många av dom som var med då umgås jag inte med längre.
Hur kan det bli så?
Människor som betydde så mycket för mig för 10 år sedan att jag ville dela min
födelsedag med dom, dom finns inte nära mig längre.
En del männsikor försvinner ett tag för att komma tillbaka igen, medans andra
bara försvinner.
Förra gången var det kollegor som blev sura för att just dom inte var bjudna,
det var inte kul. Nu har jag andra kollegor, kommer någon av dom att bli sur nu?

Att fylla år mitt i sommaren är ju ingen hit när det ska planeras kalas.
Därför måste jag ju se till att ta ett beslut snart, ska det bli fest eller inte?



Kommentarer
Postat av: Linda

Fest är skitkul, speciellt dom där 0-festerna. Och huvudsaken är att det blir en fest för dig, som DU vill ha den eftersom det är du som fyller år.

Bjud in de vänner du vill dela den här dagen med, och vänd ryggen åt sura miner. Klart du ska fira med fest när du fyller 30!

2010-05-16 @ 10:41:37
Postat av: Maria

Strunta i vad andra tycker, det är ditt liv och DITT kalas.

(Nä jag ska inte sura....ler)

Som Linda skrev 30år är värt att fira!!! :)

2010-05-17 @ 07:31:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0