Nakenfis i ett tomt rum

Jädrans vad ljust och stort vardagsrummet blev när vi fick bort fyra bokhyllor.
Och jädrans vilket slit det har varit att få upp hyllor och böcker på övervåningen.
Jag skulle så gärna vilja ställa alla böckerna i ordning efter författare, men jag
orkar inte det. Nu åker dom bara in i hyllorna där uppe så får väl det bli ett
projekt för en regnig höst eller så.

Nu kommer nästa steg, vad ska vi fylla vardagsrummet med nu då?
Nya möbler ska införskaffas och där lär det bli strid.
Jag hoppas att vi kan enas utan blodspillan och att vi hittar något som vi inte
behöver vänta hela sommaren på att få hem.
Det skulle ju vara kul om det fanns några möbler där inne om det nu dyker
upp några gratulanter på min födelsedag.

På tal om födelsedagsfirande, jag kanske ska låta huset vara öppet på lördagen?
Då får den som känner sig manad komma och stoppa i sig något.
Det tål att tänkas på, tror jag ska utse en projektledare till det hela.

*     *

Fick besök av en nakenfis på kvällen.....





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0