Att duellera

Hur tänkte Rune nu?
Rune har bett mig vara med och tävla i hans tipstävling Duellen.
Här släpper han in en amatör bland alla kunniga, undrar om han inser att det antagligen blir ett riktigt sömmersketips. Allra helst på damsidan där jag känner mig helt vilsen.
Ja ja, det blir till att läsa på lite innan jag lämnar in raden.


Förlust för Storvreta nere i Helsingborg i kväll, jag som var så säker på att det skulle bli vinst. Efter första periodens 1-3 så kändes det som att vi var på rätt väg, men så blev det inga fler mål i rätt kasse och matchen slutar 5-3. Idag var det Joel Kanebjörk, Staffan Jacobson och Mattias Samuelsson som lyckades sätta bollen i mål, det var iofs kul men vi hade ju behövt mer än så.
Mika Kohonen sågar både sig själv och laget i unt och tittar man på betygen på innebandymagazinet så är vi ju inte direkt vana vid att se en 1:a på Henrik Stenberg och en 2:a på Mika.
Nu får jag ta mig en funderare över hur jag ska tippa söndagens match.
Bortamatch mot Umeå, vi får se om hjärta och hjärna är överens när jag ska skriva min rad.

*     *

Det var tydligen lite boxningsmatch i Falun när Caperiotäby var på besök.
Dags för disciplinnämnden att börja jobba alltså.

*     *

Det blev en snabbis upp på Gränby Centrum när jag kom hem, fick med mig en liten påse hem bara. Som vanligt har jag svårt att titta på kläder, trots att jag vill handla. På väg hem stannade jag till hos päronen, dom hade nästan precis kommit innanför dörren efter sin Kinaresa. Det ska bli kul att höra om resan, dom lät nöjda.

*     *

Väntar på att få några uppdateringar från Melbourne!

*     *

Det här är ju något att se fram mot, eller hur?
Jag är lika orolig varje år för att jag ska drabbas av vinterkräksjukan, det är ju ingen hit att bli sjuk på jobbet och veta att det är två timmars resa med tågbyten för att komma hem. Men, peppar peppar, jag har ju klarat mig ännu så länge från sådant elände, vi får hoppas att jag klarar mig den här gången också.

*     *

Fredag i morgon, vart tog den här veckan vägen?








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0