Oskakad rumpa och seger

Så mycket rumpskak blev det ju inte igår, Pub 19 var nästan fullt när vi kom dit och musiken redan igång för fullt. Vi lyckades till slut på ett bord precis vid muggen, så jag hade bra koll på vilka som inte har så stor blåsa. Där blev jag sittande och trots att killarna spelade så bra kom jag inte upp på dansgolvet förrän till sista dansen.
Så lite skak blev det till slut, jag får ta igen det nästa gång.
När vi stod där med ytterkläderna på och tänkte ta oss mot bussen ut till förorten igen fick vi ett erbjudande som vi inte kunde tacka nej till. Vi hamnade på en bar som jag inte ens visste att den fanns, men idag har jag haft ett dunkande minne i huvudet hela dagen från Aperitif. Dom andra gästerna funderade säkert vad vi hade där att göra, alla såg så otroligt unga ut så vi bröt mönstret ganska så ordentligt.
En reflektion, varför har man mössa på sig när man är sitter i en bar och festar?

Vi hade i alla fall väldigt trevligt, tack Brittmarie och Lasse för att ni fick oss att följa med.

När vi kom hem så kurrade magen lite, så fram åkte dom räkor vi hade kvar efter fredagskvällens räkfrossa. Dom smakade otroligt bra halv tre innan det var dags att rulla i säng och försöka sova.


Foto: den duktige Jesper Mattsson

Så var det dags för match igen.
Under den första perioden och halva andra kändes allt hur bra som helst, killarna utstålade spelglädje och säkerhet. Men så hände något efter Umeås första mål och under sista perioden så verkade det mest förvirrat stundvis. Det blev seger med 4-3 för Storvreta i alla fall och den segern behövde vi i ryggen ha nu inför VM-uppehållet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0