Söndagsmys

Är det någon som är förvånad egentligen?
Mona Sahlin gör det enda rätta, hon kliver av och låter andra ta över.

*     *

Prinsessans pappa kom för att fira sin pappa, så det blev riktigt söndagsmys.
Hon är otroligt medveten nu och säger sitt namn hela tiden när hon blir filmad, tror hon har en framtid framför kameran. Lite kul att hon säger Elliotts husses namn, honom träffar hon inte så ofta.
Elliott fick träffa husse idag och vara ensam med honom ett tag, jag tror båda två behövde det efter att ha varit ifrån varandra ett tag. Det kändes lite konstigt när vi lämnade tillbaka honom till hans tillfälliga boende igen, han är ju "vår" hund men nu är det andra människor som tar hand om honom.
Men vi lånar nog hem honom snart igen, så vi får gosa och busa lite.


Foto: Duktiga Jesper Mattsson

Sedan fortsatte söndagsmyset i Fyrishov där Storvreta besegrade Balrog med 8-3.
Stekheta Fredrik Holtz hade en bra dag, tre mål från hans klubba blev det men poängbäst i Storvreta blev ändå Mika Kohonen med 1+3. Min favorit Mattias Samuelsson gjorde det första målet och verkade klart sugen på att sätta bollen i nät fler gånger.
Jag trodde nog att Hannes Öhman skulle vara taggad att visa att finska landslagsledningen hade fel som inte tog ut honom till spel i VM, men han deppar kanske fortfarande för han lyckades bara få till en fullträff idag.

Några som säkert gärna skulle vilja glömma den här dagen är Siriusspelarna, att få smisk av AIK med 13-4 är ju inte något minne man vill plocka fram när man vill må bra.

*     *

Niklas Jihde tillbaka i AIK, i alla fall ska han träna med laget under VM-uppehållet.
"Ska jag spela i Svenska Superligan – blir det i AIK" säger Jihde, så han har väl kanske inte fått något fett erbjudande från Linköping trots allt.

*     *

Jag blev lite överraskad när min statistikkurva pekar rakt uppåt idag, men det beror tydligen på Björn Borg och hans x-krok Loredana som kanske inte är hans x-krok trots allt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0