Surfplatta och lussebullar

 Visst vill jag ha en sån, årets julklapp.
Förra året gav jag ju mig själv en iPhone i julklapp, har inte bestämt mig för vad jag ska överraska mig med i år. Det blir nog ingen surfplatta i alla fall, det hoppas jag att någon annan köper till mig. Det är helt ok med en Android förresten.


                                                                                         
Idag var det visning av vår reklamfilm som kommer att gå på TV inför julen, eller det var väl iofs hela  julkampanjen som visades up. Det bjöds på glögg och lussebullar, vilket ju var otroligt gott trots att alkoholfri glögg inte känns som riktig glögg. Berätta inte det här, men det var så gott att jag var tillbaka och hämtade mig en omgång till. Jag var ju tvungen till det eftersom att jag på något underligt vis lyckades äta upp den första lussebullen medans jag satt och arbetade, trots att jag hade tänkt spara den till fikat.
Men jag kan till mitt försvar tala om att jag bjöd bort halva den andra lussebullen till en kollega vid fikat, så det så.
Filmen då, det är en trevlig liten historia om hur bra allt kan bli när man skickar julkort.

*     *

När jag kom hem från jobbet var jag så glad över att Prinsen var kvar att jag glömde alldeles bort att jag skulle ju ha varit på ett möte med mina "tanter" i kväll. Ja ja, dom klarade sig säkert alldeles utmärkt även utan min närvaro.

*     *

50 dygn till havs i en liten båt, det låter otroligt att man kan överleva en sådan strapats. Regnvatten, två kokosnötter och en fiskmås, det var vad dom tre pojkarna klarade sig på.
Gissar att en fiskmås kanske skulle smaka bra i den situationen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0