Ja ja

 I helgen hade vi huset fullt med kärlek, alla barnen hemma.
När jag åkte till jobbet på måndagmorgonen var lillprinsen fortfarande kvar, men så när jag kom hem igen på kvällen var det till ett helt tomt och otroligt tyst hus.
Ingen gubbe och inga ungar hemma, vilken kontrast det blev mot söndagen.
Tystnaden fortsätter i kväll, ensam igen.



Jag tänkte roa mig igår med att titta på ett av mina favoritprogram på TV, måndagarnas sändningar från Superligan. Men igår kändes det mest som förnedrings-TV, matchen Kais Mora-Caperiotäby fick nog ingen oinvigd att bli intresserad av sporten. Inte ens vi som har ett intresse orkade titta.
Jag hoppas verkligen att nästa veckas TV-match kommer att bli mer sevärd, då tar Storvreta mot Falun i Fyrishov. Om "mina" killar kammar till sig så kan det bli en kul match. Jag har ju inte givit upp hoppet, jag tror att killarna snart kommer ur Europacup-koman och börjar spela innebandy igen. Tyvärr har det väl varit lite för mycket stök runt laget, det verkar inte finnas samma harmoni och glädje som vi såg under förra säsongen när man klappade om varandra efter varje byte.
Men det kanske kommer?

*     *

Är det fler än jag som känner att den här killen verkar hamna i fel sällskap hela tiden?
Det är den ena skandalen efter den andra som han figurerar i, och enligt honom själv så verkar han aldrig själv vara inblandad i det som händer. Om jag var han så skulle jag nog börja fundera lite över vilka som funkar att umgås med utan att hamna mitt i skiten hela tiden.

*     *

Ont i halsen igen, ont i axeln....
Såja, nu har jag fått gnällt lite också.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0