Från the Sullivans till GBB

Jag tänkte åka in en snabbis till stan igår kväll och lyssna lite på the Sullivans som hade sin releasspelning av nya skivan på Magnussons Krog. Det blev ju inte riktigt en snabbis eftersom klockan var halv tre när jag kom hem igen, jag kunde ju inte lämna spelningen utan stannade till sista tonerna som togs till stående ovationer.
Jag hade ju naturligtvis nya skivan med mig hem och när jag skulle lyssna på den hemma kom jag på att det är ju inte så enkelt numera, cd-spelaren fick inte plats i vardagsrummet när vi gjorde om så jag hade inget att spela på. Men så kom jag på att det går ju faktiskt att lyssna via datorn så nu har jag tom fått över låtarna till min iPhone.

I kväll är det dags för funkmonstret GBB att inta scenen på Pub 19 igen.
Jag har inte hört dom på en evighet så jag ska släpa mig in till stan trots huvudvärk, jag kanske kan dansa bort det onda.

*     *

Idag var vi och träffade familjen som Elliott ska bo hos under tiden E är i Australien, det känns lite konstigt att det är andra som ska ha hand om honom. Men eftersom det är omöjligt för oss att ha honom här under veckorna så är det här den bästa lösningen. Vi ska ju i alla fall ta hem honom på helgerna ibland, så det kommer nog att funka bra.

*     *

Årets influensa är på ingång, den här gången är det inget svin utan Hongkong vi ska drabbas av.
Jag har ju aldrig haft någon influensa men jag skulle inte bli förvånad om jag drabbas nu, jag har ju varit halvsjuk i en evighet så immunförsvaret är väl nedsatt.
Ja ja, den dagen den sorgen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0