Äntligen!

Vart tog den här dagen vägen?
Jag var ute en stund och fixade lite i trädgården, men sen har jag bara slöat inne.
Har inte ens kommit mig för att gå till affären, så jag har ingen frukost i morgon.

Dagens höjdpunkt skulle bli framför datorn, att följa matchen Mullsjö-Storvreta via UNTs liveuppdatering. Tyvärr så fungerade inte tekniken i hallen där i Mullsjö, så det fick bli till att följa matchen via förbundets sida som tack och lov fungerade idag.
Äntligen en seger, vinst med 6-4. Den behövde vi verkligen nu.
Det blir för många negativa tankar när det inte kommer några segrar, men idag visade killarna att vi lämnar sådant bakom oss nu. Enligt betygsättaren från innebandymagazinet var Viktor Klintsten bäst på planen idag, det låter lovande.


Foto: Peter Bohlin

En annan som tydligen var riktigt het idag var min favorit Mattias Samuelsson, två mål och en assist från hans klubba. 
Fredrik Holtz hyllades före matchen av sin gamla klubb, det bjöds på stående ovationer och en pokal. Fredrik var lite ofin och tackade för det genom att göra två mål i första perioden.
Nu är det två veckor till nästa seriematch, vi får hoppas att våra landslagsspelare inte är allt för slitna när dom kommer tillbaka till oss igen.
Vi har ju ett tufft schema då med tre matcher på en vecka.

*     *

I morse kramade jag E för sista gången innan hon sticker till Australien på ett halvår.
Jag förstår varför hon reser, men jag skulle hellre se att hon stannade hemma.
Nu är det ju så att det är inte alltid mammorna som bestämmer så jag kan bara hoppas att hon kommer att få det bra där borta och att tiden går fort tills hon kommer hem igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0