En blodröd murva

Jaha, det verkar som att jag tränat klart inför Öland nu för i morse åkte jag bil igen.
När vi åkte iväg småregnade det lite så både jacka och paraply fick hänga med, när vi kommer fram till Karlberg så ser man inte röken av några regnmoln så paraplyet blir oanvänt och jackan åker av den sista biten fram till jobbet.
Jag var ju jätteglad att jag hade tagit med både jackan och paraplyet när jag skulle åka hem, då hade jag ju lite att bära på när jag gick där i solskenet.

Igår när jag klev av tåget vid stationen här hemma och skulle gå och hämta cykeln så såg jag den inte först. Cykelstället är ju fullt, men min cykelkorg och trasiga sits brukar jag se. Men inte igår, hur jag än tittade så såg jag ingen trasig sits.



Men så till slut såg jag ju, där stod min cykel prydd med en blodröd murva.
Någon hade haft vänligheten att dela ut murvor från Blodcentralen.
Kanonbra eftersom jag bara har luddiga murvor hemma, ingen våtvädervariant.
Ett mycket bra sätt att göra reklam för blodgivningen, dom här murvorna lyser upp och märks verkligen där bland alla cyklarna. Jag hoppas att man har gjort så här vid Centralen i Uppsala och på andra ställen där det samlas många cyklar.
Jag tycker ju att alla som har möjlighet i alla fall ska testa att lämna blod, rätt vad det är så händer det något så man ligger där och behöver en blodtransfusion. Då är man tacksam för att det finns människor som delar med sig och ger den vackra gåvan.



Kommentarer
Postat av: Emma

Centralen var full av röda sadlar när jag åkte till jobbet tidigt en morgon förra veckan, så där har dom varit.

2010-09-03 @ 12:58:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0