En erfarenhet rikare

Nu har jag gjort det, jag har varit hos en personal shopper.
Jag gjorde det väl inte direkt lätt för tjejen när jag inte kunde tala om någon speciell stil eller några märken som jag ville ha. Hon gjorde i alla fall sitt bästa och hämtade upp en ställning full med kläder som jag fick prova.
Det kändes mycket underligt att prova kläder utan att titta på prislappen först, där brukar ju i vanliga fall det första urvalet börja. Nu provade jag och provade, godkände och ratade utan att veta vad saker kostade.
När vi ansåg oss klara räknade hon snabbt över vad jag hade plockat ihop kläder för och då blev det en liten rensning i alla fall. Till min egen stora förvåning så köpte jag ett par jeans, jag som aldrig har byxor på mig. Men jag tänkte att det kan ju vara bra att ha ett par brallor hemma och då är det ju mest praktiskt med ett par jeans som kan kombineras med allt möjligt.
Men jag hade aldrig i livet betalat så mycket för ett par jeans i vanliga fall, det var nästan så att jag fick hicka när jag tog upp kvittot på tåget och kollade vad jag hade betalat för kläderna. Jag ska ta och prova dom ordentligt i morgon igen och ta ett sista beslut om dom är värda så mycket pengar eller om jag ska byta dom och köpa ett par billigare i någon annan butik och för pengar över till något annat också.
Några andra saker som var klockrena där i provrummet känns inte riktigt lika självklara nu när jag testar dom hemma, vi får väl se om det blir något byte.
Men så finns det ju några saker som jag är väldigt nöjd med också, så klart.



Vad säger ni, kan det här verkligen vara något?
Varför ska man blinga murvan?
Det känns som att om man gör det måste man ju se till att visa upp den ordentligt också.
Eller?


Kommentarer
Postat av: Jenny

För att krydda sexlivet antagligen :P Men finns väl annat man kan göra än att kasta ut massa pengar på vaxning. Finns ju rakhyvlar och blingbling som man kan fästa själv om man nu mot förmodan skulle vilja ha.

2010-09-29 @ 23:48:41
URL: http://jennyam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0