En italiensk Mona?

Det blev nästan en handbromsvändning vid stationen i morse, när vi hörde på radion att det var problem med tågtrafiken i Stockholm vände vi raskt bilen och lät den ta oss till Solna.
Det hade ju den fördelen att när vi slutat jobba kunde vi ta en sväng förbi Karolinska och pussa lite på lillprinsen. Det går lite två steg fram och ett tillbaka just nu, men vi ser ljuset i tunneln och snart så kan vi förhoppningsvis glömma sjukhuset för ett tag. 

          

Hemma i byn igen åkte vi till kansliet för att boka våra biljetter till lördags fest.
Säsongspremiär på Hovet mot Caperiotäby kl 19.00 och i biljettpengen ingår även förmatchen kl 16.00, Balrog-AIK.

Som uppvärmning inför matchen kan ni här lyssna på en intervju från Radio Uppland med Storvretas nye tränare, Thomas Brottman

*     *

Jag går in i radioskugga igen nu, konferens med jobbet tisdag och onsdag.
Villa Aske har tydligen italienskt tema och det är påbjuden italiensk klädsel, vad nu det är.
Eftersom jag, hur jag än letar i garderoberna, vet att det inte ligger några italienska märkeskläder och skräpar här hemma så får jag väl nöja mig med att ta med mitt italienska temperament.
Det har ju, tack och lov, ingen på jobbet sett och jag hoppas väl egentligen att jag inte ska behöva visa upp det dom här dagarna heller.
Ett tag tänkte jag att mitt mörka hår kunde räknas som italienskt, men så kom jag på att då borde det ju vara blondering i det mörka så då föll det.
Ja ja, det blir nog bra med det.

*     *

Någon nytta verkar allt spritande ha gjort i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0