En pinne i halsen

För första gången på en vecka har jag varit ute bland folk idag, det var svettigt.

Natten mellan lördag och söndag som jag sov jag knappt en blund, jag hade så ont i halsen så att jag inte kunde sova. Jag fick som ta sats för att svälja, ganska så oskönt.
Jag somnade till slut en stund på morgonsidan och när jag vaknat och hostat upp mig ringde jag 1177,  Sjukvårdsupplysningen, och fick en tid för läkarundersökning.
Doktorn klämde och kände, tittade i halsen och sa att han ville göra ett snabbtest för att se om det var halsfluss eller "bara" ett virus. En stackars kille på labb fick, efter det att han hade blivit varnad, sticka ner en pinne i halsen på mig och ta ett prov. Jag tycker att det är så jädrans vidrigt när man gör det att det händer att jag vispar undan pinnen. Inget jag är stolt över, men det har hänt. Och gissa vad, testet var negativt så det är alltså ett efterhängset virus som jävlas med mig.
Eftersom jag varit hemma en vecka och inte blivit bättre så tyckte doktorn att jag behöver några dagar till att vila och försöka bli frisk, så jag är sjukskriven ett par dagar till.
Det blir alltså några fler dagar i soffan för att få orken tillbaka.



Före läkarbesöket var jag som sagt ute och träffade folk för första gången på en vecka.
Det var ju innebandy, Storvreta mot Kais Mora. En match som dom flesta trodde Storvreta skulle vinna ganska så lätt, men riktigt så enkelt blev det inte. Det var ett ganska svajigt Storvreta som till slut segrade med 9-5, här kan du läsa vad UNT skriver om matchen. Innebandybloggen, som skrivs av Mattias Holmgren, uppdaterades under matchen så där kan du också läsa vad som hände. Mattias uppdaterar den bloggen med en rasande fart.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0