Hemmapremiär

   

Så är det dags, första hemmamatchen som Svenska Mästare!
Hemmapremiären sker mot Kais Mora IF som ju fick en frisläng in i Superligan när Västerås gick i konkurs för någon månad sedan. Alla är väl överens om att det ska bli en lätt match för Storvreta, men man vet aldrig.

Det här blir ju också första hemmamatchen för dom nya tränarna, Jonas Pettersson och Thomas Brottman. Jonas har ju funnits med under hela försäsongen men Thomas har haft lite kortare startsträcka eftersom han fick ta över när Magnus Jansson hastigt och olustigt fick sparken under sommaren.



Nu hoppas jag att, trots det fina vädret, blir fullt med folk på läktaren i Fyrishov.
Fullt med folk som hyllar dom regerande Svenska Mästarna.

*     *

Själv ska jag efter matchen ta mig till Närakuten så dom får titta på min hals.
Det har varit en mycket otrevlig, sömnlös natt då jag har fått ta sats för att kunna svälja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0