Skryt dig lycklig

På Facebook ger man en bättre, mer fördelaktig bild av sig själv än i den analoga verkligheten. Kommunikation på nätet sker utan att vi behöver visa upp vårt fysiska jag och det är fritt fram att överdriva sin egen förträfflighet.

Är det ?
Försöker vi ge en bättre bild av oss själva inför våra vänner på Facebook?
Visst har jag också lite stylade bilder på mig själv men jag tror nog att jag blir genomskådad direkt om jag försöker framstå som något eller någon som jag inte är. Jag har för ärliga kompisar där inne som direkt skulle slå ner om jag försökte något. Tonen är väldigt rå, men också väldigt hjärtlig i kommentarerna ibland.
Men visst är Facebook ett otroligt redskap att hålla kontakt med sina vänner och familj.
Jag har tex mycket mer kontakt med mina syskon nu, nu vet jag mer vad som händer i deras liv. Sådant som dom vill att jag ska ta del av, för man väljer ju vad det är man lägger ut. Det som jag vill att folk ska veta eller det som jag tycker att det inte spelar någon roll om alla vet det skriver jag om, och är det något som ingen annan har att göra med så kommer det ju naturligtvis inte upp.
Det är ju samma princip som här på bloggen, inte skriver jag ju här om saker som jag inte vill att någon ska veta något om. Skillnaden är väl att här är jag hela tiden mer medveten om att vem som helst kan läsa det jag skriver. Min familj och mina vänner och kollegor vet jag läser, men sedan har jag ju ingen aning om vilka det är som kikar in här.

Men vilka ni än är, jag hoppas att jag inte tröttar ut er med mitt tjat :)

*     *

Vad säger ni om det här?
Kramkalas kallas det tydligen och man ska under 3,5 timme hålla på och talla på ett gäng med obekanta, allt under ledning av en certifierad cuddle party-instruktör. Jag gissar att man inte är så obekanta när man går därifrån.
Det är säkert bra för en del personer, men jag vet inte om jag skulle vilja vara med.

Och så till slut, innan jag kryper ner i sjuksängen igen, ska ni få se en liten film.
Vad säger man, en bild säger mer än tusen ord?
Den här filmen säger mycket mer än så.......





Kommentarer
Postat av: capello

Oj då, jag är inne här och tjuvkikar :-)

Tack för hålsningen :-)

kram

2010-09-21 @ 14:40:20
URL: http://capello.nu/
Postat av: Mona

Capello

Du är så välkommen, det vet du.

Jag hoppas du får en härlig dag, en lika bra födelsedag som jag fick.

kram

2010-09-21 @ 14:45:10
URL: http://monaspusselbit.blogg.se/
Postat av: capello

kommentar till länkarna...

Öh "dom" skulle kanske behöva KRAMAS mer ... :-)

2010-09-21 @ 14:45:25
URL: http://capello.nu/
Postat av: Mona

"Dom" har nog fått alledeles för få kramar

2010-09-21 @ 14:49:32
URL: http://monaspusselbit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0