Fredag...

Vi sov över i Stockholm i natt, hade fått låna en lägenhet på Folkungagatan.
Det gjorde att jag kunde åka en sväng till lillprinsen på kvällen utan att komma hem mitt i natten, och gissa om det var skönt att slippa gå upp före kl 5 morse.
En sådan liten lya som övernattningslägenhet vore inte helt fel.

Jag fick en kommentar till förra bloggen, en fråga varför jag bara tjatar om lillprinsen och inte skriver något om mitt andra barnbarn. Jag som tycker att jag tjatar om mina raringar hela tiden här, men visst har det blivit mycket om lillprinsen ett tag. Det är ju inte så konstigt, vi har ju haft en orolig tid sedan han föddes men nu ser det ut som att det snart blir utskrivning från sjukhuset och dom kan börja leva ett vanligt familjeliv.
Prinsessan har jag inte träffat på ett tag nu, men jag hoppas få tillfälle till det i helgen.
Hon har säkert mycket att berätta, om jag nu förstår vad hon säger, om hur det är att precis ha börjat vara hos dagmamman.

*     *

Vad säger ni om den här gubben?
Han har tapetserat hallen och matrummet med frimärken.

*     *

Jag undrar hur det gick igår för "Inga invandrare" och deras manifestation.
Vad händer om alla invandrare slutar att arbeta i, säg en timme?
Vem ska laga maten på restaurangerna? Vem ska diska?
Vem ska köra tunnelbanetågen, vem ska sköta spärrarna i tunnelbanan?
Vem ska städa? Vem ska ta hand om skiten efter alla svenskar?
Nu vill jag inte påstå att alla invandrare har skitjobb, men många av skitjobben innehas av invandrare om ni förstår vad jag menar.

*     *

I Gynnings ankdamm är han en okänd grekisk gud, medan han i vår är en lite "ful" spelare.
Hur går det ihop?

*     *

I morgon gäller det, seriepremiär på Hovet!
Heja Storvreta!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0