Nu har vi tagit fan i båten

Jag har tydligen haft en hårig kille i min säng i natt igen.
Inne i sömndimman har jag något svagt minne av att jag känner hur mitt täcke lyfter lite på sig och en liten hårig kille kryper in. Hur var det med det där, inga hundar i sängen?

Hur var dagen då?
Sovmorgon, vaknade av telefonen när klockan var kvart i elva.
Promenad till vallokalen, där det i år var mer folk än tidigare år. Idag fanns det tom flera valarbetare utanför som delade ut valsedlar och inne i lokalen fick vi köa för att få komma fram och lämna våra röster.
En snabbis till Gränby Centrum och sedan ett besök på MediaMarkt som hade kanonpriser på utvald vara varje timme. Tyvärr så var kaffemaskinen vi siktade på slut när vi kom dit men det blev i stället några saker som så småningom kommer att förvandlas till julklappar.
Prinsessan tog med sig mamma och pappa för att äta middag med farmor och farfar.
Så mysigt att få träffa henne, det hinner hända så mycket mellan varje gång vi ses nu.
Nu springer hon direkt fram och drar ut lådan där hon vet att det finns leksaker, leksaker som hon kan sprida ut i hela huset. 

*     *

Så var det sedan dags att börja följa valvakan.
Sorgligt nog verkar det som att vi kommer att ha ett främlingsfientligt parti i riksdagen under dom närmsta fyra åren. Hur kan det vara möjligt?
Man spekulerar på TV om att det är många vilsna själar som är missnöjda med dom politiska blocken som lagt sin röst på Sverigedemokraterna i stället för dom etablerade partierna.
Hur tänker man då? Rösta för sjutton gubbar på vilket annat litet parti som helst, vi kan inte låta rasisterna få ett större inflytande.

Nu har vi tydligen tagit fan i båten, så nu vill det till att vi kan ro honom i land och sätta av honom på stranden igen så fort vi kan.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0