Åter i gruvan

Så var första arbetsdagen avklarad, jag hade väl egentligen inte tänkt mig att första jobbdagen skulle vara från kl 7-17 men så blev det. Jag var alldeles ensam på avdelningen när jag kom strax före kl 7, det var ganska så skönt. En konstig känsla att komma tillbaka så här, samtidigt som det känns som jag varit borta en evighet så känns det som att jag varit hemma över helgen bara.
Det var i alla fall trevligt att träffa kollegorna igen, och jag tror faktiskt att någon hade saknat mig. Alltså saknat mig, Mona, och inte bara den som sköter mitt jobb.

Arbetsskadeanmälan ska fyllas i och papper skickas hit och dit, med kopior till allt och alla.



Jag blev i alla fall ordentligt trött, kommer nog inte ha några problem att somna.
Värre var det ju igår när jag låg där och försökte somna, och visste att väckningen stod på 4.40.
Jag vaknade och var alldeles svettig, jag drömde att jag var upp i matsalen på jobbet och sträcker ut armen för att lassa på mat på tallriken och axeln hoppar ur led igen.
Nu vill jag helst undvika sanndrömmar.

* * * 

I morgon väntar sjukgymnastik och efter det blir det till att jobba från köksbordet, att ta mig till Solna tar för lång tid för att det ska vara någon mening med det. Bättre att komma igång direkt vid köksbordet, även om det blir ensamt igen.

* * * 

Warberg har tydligen fått 1600 biljetter till SM-finalen i Malmö på lördag, medans Storvreta fick 800biljetter. Och det går tom två tåg Varberg-Malmö.
Warberg har rutin på det här med blå tåget till finalen och dom kommer att slå oss numerärt på läktaren där i Malmö arena. Men vi röda kommer att ge dom en match, lita på det.
Och bucklan, den tar vi med oss hem till Storvreta och Uppsala igen.

* * *

Just ja, jag måste se till att göra mina övningar innan jag kryper i säng.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0