Nu vet vi

Nu vet vi, våra finalmotståndare i Malmö Arena nästa lördag blir Warberg.

Det känns bra, det är ju ändå Warberg som är klara seriesegrare.
Det kommer bli helt fantastiskt stämning, med ett blått hav med Warbergsupporters i ena änden och ett rött hav med Storvretasupporters i andra änden av arenan.

Jag kan knappt tåla mig till nästa helg, hur ska då våra spelare känna sig?

* * *

Idag var jag riktigt glad över att jag inte jobbade, det var fullständig kaos i tågtrafiken efter det att en stolpe ramlade ner över spåren norr om Karlberg. Utan ström funkar ju inte tågen så det blev naturligtvis totalstopp. L-P lyckades få fatt på en taxi till Upplands Väsby och där gick Upptåget, så han blev "bara" drygt 1,5 timme sen hem.

* * *

Jag tog mig in till stan idag och käkade lunch med lillasyster och hennes dotter, det var trevligt att få möjlighet till något sånt. Igår fick jag ett infall och beställde tid för klippning, så efter lunchen blev det en promenad bort till Klippunkten. På den promenaden lyckades jag hitta en jacka, det hade jag inte riktigt räknat med. Wirvla fanns inte på plats så den här gången var det Emilia som tog hand om mig. Vilken njutning det är att få sitta där och bli omhändertagen, få håret tvättat och någon som pysslar med mig. Det är bara att blunda och koppla av.
Men sen då, då fick jag en ny idé när jag gick mot bussen för att ta mig hemåt igen. Jag gick från njutning till tortyr, jag gick nämligen förbi stället där jag trådade mig och fick för mig att det vore ett bra tillfälle att göra det igen.
Fy satan, vad ont det gör!
Och jag kommer väl inte vara så vacker under dom närmsta dagarna, men jag är i alla fall hårfri där jag vill vara hårfri.

* * *

Summan av lasterna........


* * *

Jag läste precis att Leif "Burken" Björklund avlidit.
L-P och jag var och tittade på Rockfolket och "Burken" på vår första dejt, back in the days.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0