Påskharen lägger ägg

Fick ett stort påskägg fyllt med godis på jobbet idag.
En kollega tog bort lite av glädjen över det när hon sa att när man ätit upp allt det godiset måste man gå upp i vikt lika mycket som ägget vägde. Det känns ju sådär....
Med tanke på att jag har min jättepåse kvar också.

Vi får väl se hur många små skitungar som kommer och går "påskkärring" i år.
Mina ungar har ju sprungit och ringt på dörrar dom också, men dom ansträngde sig i alla fall med att klä ut sig till påskkärringar och ritade kort att dela ut. Numera är det mest ungar som inte gjort någon ansträngning alls utan bara fyller nävarna med godis.
"Det går bra med pengar också", sa en skitunge när jag sa att godiset tyvärr var slut.
Skulle inte tro det, va!



Billy Nilsson längtar hem till Gävle och lämnar Sirius, det var väl inte vad man räknade med. Då förlorar han väl möjligheterna till fler inhopp i landslaget också, eller?

Och Storvreta jagar vidare efter nya pokaler.

* * *

Jag väntar på prinsen, han kommer och myser med mormor över helgen.
Har jag tur så kommer prinsessan också någon dag, så jag får mysa riktigt ordentligt.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0