Tillbaka till jobbet



Så illa är det inte för mig, men visst känns det konstigt att börja jobba igen efter att ha varit sjukskriven i fyra veckor. Saker och ting kan förändras otroligt snabbt, det har jag fått lära mig den hårda vägen.
Det ska bli skitkul att få träffa mina kollegor igen, men jag är allt lite nervös för att ta itu med jobbet. Det är mycket som har hunnit hända på dom här veckorna som jag varit hemma, mycket som jag inte har någon kontroll över nu. Men det är bara att hugga in och får jag se vad som har hänt efter hand.

* * *

Håriga killen och jag tog en långpromenad genom byn idag. Det är ju en av fördelarna att ha honom här, att man blir "tvingad" att gå ut vare sig man vill eller inte. Nu har vi lämnat tillbaka honom för den här gången, det blir så tomt här hemma utan honom men han kommer ju tillbaka om någon vecka igen.

* * *

Uppe i Umeå spelas distriktslags-SM för 17-åringar och det går bra för Upplands båda lag.
I morgon väntar semifinaler, för tjejerna väntar match mot Västerbotten kl 9 i morgon bitti men killarnas motståndare till matchen kl 11 är inte klara när jag skriver detta.

* * *

Lyxar och åker bil i morgon, det känns bäst så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0